Helgen

Igår drog Daniel el till luftvärmepumpen, så nu slipper jag skarvsladd ut genom fönstret :) Sen röjde vi en hel del i ladugården, så nu ska det bara in strö och lite sådär så kan getterna flytta in. Vi eldade upp en massa golv, nåt gammal klickgolv som låg där. Idag när jag kom hem från ridklubben så var det fortfarande glöd där vi hade eldat. I morgon ska jag hälsa på Hanna, vi har inte setts på flera år, fast att hon bor i Norberg. Blir nog trevligt. Ja och fy, igår kväll käkade vi pizza, det var iofs gott, men lite senare blev Daniel magsjuk, han dotter var det natten mot fredag så det var ju inte så konstigt. Än så länge mår jag bra, men usch och fy om jag skulle bli sjuk. Slängde i mig et gäng vitpepparkorn i eftermiddags, brukar slippa kräkas då iaf, frågan är om jag ska ta några fler? Hur lång effekt har dom liksom? Haft stalltjänst på ridklubben idag. Det funkar fint och är trevligt. Doris smet när vi höll på att packa hö, fick hämta henne på kyrkogården!! Hon hittade ju roliga människor att hälsa på. Pinsamt, satt en tjej bakom en gravsten och snyftade, Doris hann som tur var inte fram till henne. Helt fel läge med en sprallig hund kändes det som va? Stack ut med Krista, Vega och Doris på en ridtur, efter 5 km var vi hemma igen, lämna in Doris och red upp till Resmoren och tillbaka också, så det blev en mil. Försökte galoppera 3 gånger, bara en gång gick bra, två andra tvärnitade Krista, ena gången för att Vega sparkade mot oss, andra gången för att Vega höll på att preja oss av vägen, då tappade jag även Vega, men kunde ta henne efter en liten stund igen. Jag borde inse att vi ska hålla oss till skritt och trav, men jag vill så gärna kunna galoppera med två hästar. Efteråt fick båda faktiskt täcken på sig, Krista var lite svettig (det var henne jag red). Hon börjar få sån vinterpäls. Ska testa sova i sängen nu. SOmnade i soffan till Gunde förut ikväll, det var intressant, men jag var för trött. Såg på Maria Lang serien efter nyheterna, blev väckt av nyheterna och reklamen som det alltid är så högt ljud på. Gäsp,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0