Lajka och Nova

Drömde att jag var hemma hos Mathias och Lajka dök upp och jag klappade och hon var så mjuk.  Sen dök även Nova upp,  klappade henne också. Frågade Mathias hur? Och han sade nånting om att mitt hopp dött. Men Nova var ju verkligen död,  och både jag och Mathias var ju med hos veterinären när dom lade ner henne i frysen. Och Lajka var jag ju med när hon fick sprutan och somnade in. Tråkigt att vakna efter en sån dröm,  med båda mina pigga, glada och fina hundar. Saknar dom verkligen massor. Lajka var så snäll och fin. Nova skulle ha blivit så bra, hade ju gått kurs och precis provat på att spåra och hon var jätte duktig.  Hon var ju fortfarande unghund, bara 1,5 år. 
 
Nu har jag Doris som är helt olik dom andra.  Vill varken gå ut på kvällen eller morgonen,  det är ju blött och kallt. I vattenfyllda dikena efter vägen plöjde ju Nova igenom och hade jätte roligt,  Doris undviker vattenpölar. Både Lajka och Nova blev glada att jag vaknade på morgonen och var förväntansfulla över att få gå ut. Doris får jag oftast bära och ställa ut på trappen, och sedan när fått på mig kläder så händer det att jag måste bära henne ut på gården också, det är ju blött och kallt i gräset. Fast hon gillar att mysa i soffan och ibland när man ropar och hon kommer springade som en liten galning så är hon också söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0