Denna vecka och denna dag.

Ikväll är det ridlektion i Säter. Daniel har lovat att vara barnvakt åt Molly. Får passa på att ha henne i början veckan eftersom jag ringde bemanningen igår och fick jobb torsdag-söndag 24 timmar sammanlagt. I morse ringde dom och frågade om jag kunde jobba 16-21, tackade nej eftersom jag missade ridningen förra veckan och att missa en gång till är inte kul, så bökigt att hitta en annan tid att rida igen (som det kallas). Annars var dom ju smarta som ringde i tid, så jag hade kunnat lämna Molly hos Mathias.
 
Jäkligt bökigt att jobba som timmis alltså. Men hellre det än att jobba heltid som lastbilschaffis, fy helvete vad jobbigt det var. Men jag drog väl in en hyfsad lön då, men vad jag gjorde med den vette tusan? Bytte bil iofs, till en som var dyrare att äga och köra, men bekvämare och med AC. Funderar på att skaffa en mindre bil som drar lite drivmedel, gärna nåt lite mer miljövänligt. Men kravet är att jag vill ha rumpvärme och AC, och möjlighet att spela musik.
 
Måste börja bygga i ordning lösdriften till hästarna, i natt fick dom stå inne för regnet vräkte ner. Mycket bättre om dom själv kan gå under tak för att dom vill det än att dom ska behöva stå i spiltorna en hel natt. Men det var bra att ha dom inne ändå. Krista rörde knappt sitt kvällshö första två timmarna. Så jag blev lite orolig, hon hade inte bajsat heller. Men i morse var det uppätet och hon hade bajsat lika mycket som Vega, så i såna tillfällen är det bra att dom står separat så man verkligen har koll. I hagen hade annars Vega kunnat äta upp allt utan att jag märkte att nåt var fel.
 
Tror Molly somnade här i soffan. Jag ska nog fixa lite lunch åt oss. Sen tänkte jag ta en promenad med hela familjen. Molly i vagnen, hästarna och Doris. Synd att vagnen går bäst på den största vägen, får försöka ha hästarna på ena sidan och Doris på den andra, måste ju ha henne kopplad ifall det kommer bilar. Kanske blir en vända till soptunnorna(1,5km) med sopor, annars kunde en vända till Dullbo(drygt 1 km) sitta fint också, kanske äta lite gräs nere vid sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0