Helg

 
 
Jobbat tors-sön 28,5 timmar , så nu tar jag lite helg idag :)

Tittade på valvakan till kanske kl 23 igår, sedan lade jag mig och skulle lyssna på valvakan på radion, men bara jag släckte lampan så somnade jag. Man blir fruktansvärt trött av att jobba delad tur två dagar på raken, även om jag är ledig 6 timmar på dagen så jobbar jag ju 7-21. Helt sjukt att SD gick så mycket framåt i valet. Hur kan folk vilja rösta på det partiet? Finns ju bara en drös idioter i det partiet.
 
Jag hann åka och rösta under dagen igår, så jag passade även på att hälsa på Molly.
 

Ska gå ut och rida en sväng nu tänkte jag. Daniel har byggt lösdrift i helgen, så nu har dom möjlighet att gå in om det regnar. Vet inte hur jag ska göra på marken där bara, är lite grovt grus och sand i marken, hästarna har trampat och mjukat upp det en hel del. Ska jag fylla på med bara halm? Ska jag försöka kratta undan dom största stenarna? Ska jag fylla på en massa spån så dom får nåt mjukt som dom inte kommer äta upp? Kan testa med halm först och så får vi se om dom äter upp den, i vindskyddet hos Ronny åt dom upp all halm man fyllde på.


Sen funderar jag på om jag ska hämta Molly idag. Och någon dag veckan har jag tänkt hälsa på ett par i Knipberget. Maria som har getter i Österfärnebo tipsade om dom, så jag kontaktade dom och tänkte hälsa på någon dag och se hur dom har det. Kan vara kul med lite nya bekantskaper som möjligen är intresserade av liknande saker som jag.
http://gladagetens.se/


Jag är fortfarande inne på getter, dom ska troligen heta Stina och Karin, efter Stina Berge och Karin Renberg, haha. Jag var ju inne på att en skulle heta Märta, men det är ju lite fult. Har kanske inte bestämt mig helt, kan ju hända att namnen inte passar sen när man träffar getterna.

Ska kolla om jag har någon barnvakt under ridningen i morgon. Blir ju lite sent för Molly när jag har ridning, om vi ska åka hem efteråt kanske vi kommer hem vid 21, så då slocknar hon ju i bilen på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0