bla bla blä

Haft en hemsk känsla hela dagen idag, mått riktigt dåligt utan att veta varför.
 
Trots allt har jag fått lite saker gjorda. Kört skit till land och odlingslådor. Tagit ut det lortigaste hos hönsen.
 
Satt morötter.. är det för tidigt?
 
Diskat och lagat mat och ätit.
 
Doris skäller på getterna som jag har släppt ut. Nyss välte hon en blomkruka så den gick självklart sönder, den som t.o.m. var ganska fin, blå.
 
Ja just ja, ringde både lön och a-kassan och löste ett problem där. Ringde försäkringsbolaget och fick ett nr som jag skulle ringa, klickade in det i mobilen, men sen försvann det när jag lade på luren. Orkade bara inte ringa en gång till och bli kopplad hit och dit, så det för jag göra en annan dag. Dessutom var det kallt att ståpå bron och ringa i förmiddags, Nu hade det varit betydligt behagligare. Fick lov att ta av både väst och långärmade tröjan när jag grejade i landet.
 
Sen fick jag sms av mamma om att hon vill ta hem nån häst som sällskap till Hothot om Livi blir såld. Då är ju frågan för mig. Ska jag behålla Krista som är trevlig att rida men som kanske inte ska hårdtränas, men ändå hållas igång. Eller ska jag behålla Vega som kan tränas hårdare, men som ofta bråkar och jag får inte alltid trevliga ridturer med henne? Vem vet, Vega kanske skulle må bra av att ta det lite lugnare ett tag? Är ju rädd att hon har ont i ryggen.
 
Belle kommer ju bli själv i hagen när jag rider den andra när dom bara blir två, det har hon bara varit en gång, det gick ju bra, men det är ju inte säkert att det går bra igen.
 
På onsdag ska jag på jobbintervju i Hedemora, kommun. Det är typ det jag tänkt skulle vara bra. Egentligen känner jag just nu att hemtjänsten i Söderbärke egentligen skulle varit nice. Men det är ju det här med Molly och dagis.
 
Fast varför är det jag som ska behöva vika mig? För att han har sitt jobb och vägrar ta körkort?
 
I morgon ska jag och Daniel på Thåström i Falun.
 
Är nog lite nervös för det också. Thåströmgrejer kan få mig att bli ganska känslosam, påminner om den andra Daniel. Bökigt att så många runt mig heter Daniel. Min äldsta bror heter ju också Daniel, så det blir många missuppfattningar om vilken Daniel jag menar ibland.
 
Tror jag ska ta med hundarna upp till grannarna så Kairo får leka av sig lite. Å så får jag träffa nån människa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0