Idag

 
Vi började dagen,7:30 med välling och att somna om efter att hundarna fått komma ut en sväng.
 
Gröt och matning av djuren på förmiddagen. Sen tog jag faktiskt och dammsög lite och moppade golven, både köket, hallen och hallen/rummet uppe.
 
Sedan var vi ute och lunchade hästarna och oljade in dom fina odlingslådorna som Daniel snickrade av det som blev över efter getboxbygget :)
 
 
Nu har vi ätit sen lunch och Molly ska få sova lite middag. Jag ska försöka få tag i halebop och se om man kan bli av med dom på nåt vis trots att bindningstiden är ett år till. Men nu vill jag ha tele2s nät, eftersom dom har en mast här. Pratade med farsan när vi var ute, det bröts en gång, men halva ord och meningar försvinner för honom så vi står och pratar i munnen på varandra för han hör inte att jag pratar tex.
 
Lilla Moren stämman ska vår lilla spelpryl i sommar heta. Det kommer ske 11/7, en lördag kl 18:00. Om vi hämtar en bajamaja i Söderbärke, så får vi den gratis, det är ju bra till såna evenemang, jag antar att man får beställa hit nåt företag som tömmer den sen, men toalett av nåt slag lär ju gästerna ha.
 
Blev lite sugen på att åka till nån simhall, men vet inte om dom har öppet? Men skärtorsdag stänger väl ändå inte igen saker? I morgon däremot ska vi inte göra nåt roligt alls, vi ska tänka på jesus och att han dog för våra synders skull.... Asch, vi gör nog typ samma som alla andra dagar. Om Gud finns så tror jag inte att han bryr sig om nån särskild dag iaf.
 
Funderade på att måla Molly till påskkärring, men jag tror inte att jag har nåt rött läppstift, bara ett som är lite guld/orange i färgen, ganska blekt, det går ju inte!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0