Besiktning

Tur att det var besiktning på släpet och inte på bilen. Killingarna hade ju lekt bort ena vindrutetorkaren! Vi försökte sätta den högra på förarsidan, men vi fick inte dit den. Var in och köpte en ny, men inte ens killen på sb bildelar kunde få dit den!?
 
Släpet fick gnäll om att ena blinkersen inte var tillräckligt gul och så var det nånting om påskjutsbromsen, att den gick i botten för lätt typ. Vad vet jag? Körförbud igen 5e oktober om jag inte lagar. Alltså får jag tuta och köra nu. Dags att hämta hö antar jag.
 
Vi har skrapat och kittat fönstren på nedervåningen nu. Kittet skulle tydligen torka i två veckor innan man skulle måla, så det blidde ingen målning nu. Övervåningen vågade/orkade vi inte ge oss på nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0