Mår bra

Det är inte så ofta jag känner mig så bra till mods som idag.
 
Sov hos Daniel natten till idag. Trevligt.
 
Svängde förbi Hea och träffade bror med familj och hämtade Belles(ponnyn) saker.
 
Hemma kollade jag posten och där låg skatteåterbäringen på 3600!!!
 
Pysslade om djuren och vattnade växter.
 
Stekte en hamburgare och åt.
 
Åkte ut i skogen med hundarna för att plocka blåbär. Tröttnade ganska fort men jag hade iaf fyllt botten och lite till i hinken. Ner till sjön för att tvätta av skitiga hunden. Plockade hallon där på vägen upp mot bilen. Hittade även vita hallon, det har funnits gårdar där förut, nu är det bara ett mysigt ställe med slogbod vid sjön, bänkar uppe vid en perfekt rastplats om man är ute och rider. Ridleden/vandringsleden går förbi där.
 
Kunde ta Kairo så han faktiskt fick åka bil hem, annars är det ett problem att han rymmer iväg när det är dags att åka bil.
 
Hemma rensade vi bären och kolade två burkar drottningsylt och två burkar blåbärssylt. Visst ville jag egentligen plocka mer bär, men lättklädd och mygg och det tråkiga med att plocka bär ensam. Saknade bärplockarturerna med Daniel, Christer och Patrik. Planen då var att göra vin på diverse bär, den hann aldrig bli verklighet. Hur som helst var det mycket trevligt och effektivt att vara några stycken. Och jag och Daniel satt i vardagsrummet på järnvägsgatan och rensade tillsammans.
 
Hur som helst. Efter syltkokningen tyckte jag att jag kunde få unna mig nån öl i solen. Solen har gått ner bakom träden nu, därför hamnade jag vid datorn nu, med öl nr 2.
 
Ska jobba i helgen, börjar kl 18 i morgon och ska ha sovande jour. Känns helt okej, hade oroat mig lite för jag trodde jag hade vaken natt med den mest speciella gästen, men mellan 18 och 22 ska jag väl kunna överleva med honom. Får se om jag blir sparkad, nypt eller spottad på, blä!
 
Lyssnar på Stefan Sundström, en skiva från förra året som jag inte tagit mig tid att lyssna in mig på.
 
Å det har inte med vad man gör en dag direkt, men idag mår jag bara jävligt bra! Eller så spelar alla saker in på nåt vis, antagligen. Att få säga att man älskar och att man är älskad igår kväll, kanske spelar en stor roll i det hela. I måndags var jag och Molly med Daniel och stora Molly till dammsjön och badade. Fint att ses mer än en gång varannan vecka också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0