Jobbet

I tisdags tog allt tid,  först en trasig dieselpump så vi kom iväg 2-3 timmar för sent.  Sedan kluriga ställen att lossa.  Vi var till Enköping, Dalarö, Lidingö, Norrtälje och Öregrund.  Från Norrtälje körde Bengt.  Lunchen blev så sen som 18-19 och vi kom hem efter 2 på natten.  Underlig första dag på jobbet.  tyckte jag gjorde det ganska bra,  inte alla som överhuvudtaget vill köra i Stockholm och jag gjorde det med lastbil fast jag inte kört sån på 3,5 år.
 
Idag hade jag min andra körning.  Adam följde med. Köping,  Ringåker och Vintrosa idag. Vi kom hem strax före 17, lite vettigare arbetsdag.  Idag k ön rde jag kranen på alla lossningar,i tisdags på bara en, då var det bilar,  kablar i luften, in i garage och bökigt.  
 
Men att både hålla reda och lossa allt på flaket och köra kranen och klättra omkring känns lite för mycket än.  Dessutom är jag för kort för att fälla ner sidorna på lastbilen. Vissa backningar är svåra också,  varit bra att ha en medhjälpare som kunnat ta över eller viftat vart jag ska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0