Sälja getter

Dom som köpte bock av mig i somras kan köpa mina tanter och det är ju bra på sätt och vis, men jag kommer sakna dem också. Särskilt Stina för hon har varit lite försiktig och inte så bråkig. Hon har aldrig öppnat dörrar och så som Karin har gjort. Söta lilla björn.. Med sina runda öron eftersom hon förfrös öronspetsarna som bäbis. 
 
Bockarna får vi se hur det blir. Hittar jag inget hem där dom får leva kunde dom ta hand om dom också, alltså slakta. 
 
Den gråa bocken är minst bråkig. Så ibland tänker jag att jag skulle behålla honom och Stina, och i så fall kastrera honom. Men tanken var ju att jag skulle slippa en massa jobb och dra ner lite på foderkostnader. 
 
Jag och Daniel satt och räknade i runda slängar vad det kostar för mig att bo här. Och det blir bra mycket vintertid eftersom elen drar i väg då. Så en vintermånad kanske jag kommer upp i över 8000 och då är inte mat inräknat. Så nu har ju farsan hittills betalat elräkningarna, men så kommer det ju inte kunna vara för alltid. Tack vare det så har jag ju haft en okej ekonomi. Och även tack vare vårdbidraget på drygt 3000 i månaden. Men om jag ska fixa elräkningarna och om vi inte får beviljat nåt nytt vårdbidrag? Eller om vi blir det och Mathias till slut fyller i att han ska ha halva så blir det ju iaf mindre jag får in där.  
 
Jag har dålig koll på vad jag får in per månad. A-kassa, lite timmars jobb här och där. Det är så rörigt alltihop ju.
 
Ja, jag vet inte. 
 
Har jag inte getterna har jag även större frihet. Eftersom jag måste mjölka typ varje dag så har jag inte kunnat åka bort eller så nu. Bara en natt borta sedan måste jag hem och mjölka. Lättare att hitta djurvakt om dom bara ska se så djuren har mat och vatten hos höns och hästar. Och katten som råkat flytta hit. Katten från Resmoren har flyttat hit. Han är bara lite avvaktande mot Kairo, och han går på lådan. Ikväll försökta han stjäla chokladbollar av mig och käkade kokos. Ja och djurvakter kanske kan ha hundarna också då. Men det är ju så självklart att djuren inne också ska ha mat och vatten.
 
Kairo käkar smärtstillande och inflammationsdämpande. Han får inte springa och bara ut på lina eller i koppel, skittråkigt tycker han! Hoppas att höfter och armbågar är okej. 
 
Nä måste då och lägga mig nu. Har råkat vända lite på dygnet. Blev väckt kl 3 i natt av busringning! Dom påstod att det var polisen och ställde frågor om getterna, bocketannonsen. Först när dom lade på och nån flamsade i bakgrunden fattade jag. Eller hade misstankar innan. INte tusan behöver man nåt intyg på att dom är friska? Och tittar man på bilderna tycker då jag att dom ser välmående ut. Vaknade som tusan ändå och googlade på det dom sagt. Och till slut ringde jag polisen också för att höra lite med dom. DOm höll med mig om att det verkade vara en busringning. Om jag ville kunde jag anmäla dom eftersom det är olagligt att påstå att man är polis fast man inte är det. Dom ringde på dolt nr, men telefonoperatörer kan ju kolla upp vilka det är. 
 
Sjukt.
 
Sovdags nu. Stänger nog av ljudet i natt så jag slipper fler poliser som ringer på natten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0