Mat


Slängde ihop en smarrig grej igår kväll. Lök, potatis, morot, gröna linser, passerade tomater, salt, pappar, chili, liquid smoke, ketchup och senap. Luktar korvstroganoff och smakar gott. Hade säkert varit nice med nån sojakorv i, men dom är slut. Var så sugen på potatis så jag åt potatis tre gånger i går, på tre olika sätt. Linser är också jävligt trevligt i grytor m.m. Linser är värsta grejen. Visste inte ens vad det var innan jag hade röda linser i en sallad på ett jobb för länge sedan. Matbjudning i butik. Min mor har inte varit bra på att introdusera grönsaker i mitt liv. Tomat, gurka sallad och morot. Det enda jag åt som liten var morot, i högstadiet kunde jag äta lite gurka ibland. Tänk om hon hade provat annat och kanske tillagade grönsaker? Nu äter jag allt, med olika stor förtjusning.. Rå tomat är fortfarande ingen höjdare. Men stekt eller grillad tomat är ju en helt annan grej. Kålrot är det enda jag kommer på att jag inte skulle få för mig att använda. Däremot ugnsbakad palstenacka med salsa, mm gött och troligen nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0