Ponny!

I nästa vecka eller nästa helg typ kommer jag hämta Belle. Ska försöka få upp en extra tråd i hagen under veckan.. Lite klurigt eftersom det är snö upp till nedre tråden och jag vill ha en till tråd under den. Sedan vill jag ha en mellan dom gamla för då kanske getterna kan gå där till våren, eller redan nu? Fast dom är lite skraja för hästarna, och Vega skulle nog vara lite för påflugen för hon är väldigt intresserad av getterna.
 
När jag får hem Belle så funderar jag på hur jag ska släppa ihop dom. Vega är ju en jäkla apa ibland och har 6 brodd i varje baksko, det har Krista också och är inte heller världens snällaste. Tur att jag inte skaffat en vit häst eller en fjording. Tur att hon är typ brun i färgen även om hon har ål och så, så tror jag att rasistKrista ser henne som en brun ponny och inte black.
 
Emma ringde mig igår. Trevligt. Har jag lite tur kanske jag får med henne på att hämta Belle. Kunde vara skönt med en medhjälpare när man ska lasta ur. Lillhästen har liksom aldrig åkt transport, så det blir ju spännande. Och öhm hon är ju så liten så bommen kommer vara för hög där fram. Ska man binda upp alls eller ha henne lös? Hur gör folk med små hästar? Getterna åkte ju löst iaf. Men dom hämtade jag ju bara utanför Smedjebacken.
 
Åh så spännande det är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0