AF Västerås

I morgon ska jag till AF i Västerås. Det är nåt att dom ska samla oss som söker lastbilsjobb och kolla vad vi har, Min YKB-Yrkeskompetensbevis gäller i ca 1 år till. Jag har ju inget E-kort, men jag vill ju ändå inte ha ett jobb där man måste dra släp, tycker det är läskigt stort och tungt, för mycket ansvar. Fast största problemet där är ju att skiten är omöjligt att backa med! Jag förstår principen ju, men sist jag backade kunde jag för fan inte backa med en vanlig lastbil, så vem vet, med lite mer backövning med vanlig lastbil så kanske man har en fördel, nu borde jag ju veta vart bakdelen av lastbilen är. Däremot har jag fått för mig att många lastbilsjobb är minst heltid och jag pallar inte heltid. Mådde ju pittdåligt när jag körde förut, hade 11 timmars dagar och hann inte sova tillräckligt, så jag är ju livsfarlig i trafiken när jag inte sovit ordentligt, för jag somnar lätt vart som helst, när som helst och hur som helst när jag är trött.
 
Borde prata med min arbetsterapeut om allt det här.
 
Jobbet på hemtjänsten var ju egentligt ganska nice, eftersom det var många pass på 4 timmar, såna dagar passar mig perfekt. Även dom "långa" passen på 6 timmar var okej då och då. Däremot delade pass var jobbigt, iaf den gången jag hade två på raken. Och det där med att sluta kl 21 och sedan börja 7 är tungt. Då var man glad om man hade bara 4 timmar för det kunde man klara och sedan få sova middag när man kom hem.
 
Och nu är min kondition ganska usel, så helvete vad jobbigt det skulle vara att köra distribution igen.
 
Truckkort har jag, men inte kört truck sedan jag tog det.
 
Hjullastare körde vi också på utbildningen men inget sedan dess.
 
Jag skulle vilja lära mig att ploga snö. Då jobbar man ju bara när det snöat, fast det kanske blir asmycket ibland.
 
Jobba som boendestödjare så som det var i Malung hade också varit kul. Där var det ett bra upplägg och bra arbetstider och man hade gott om tid hos alla brukare. Undra om nån annan kommun kan ha det så bra?
 
Sedan funderar jag på att plocka upp och läsa klart omvårdnadsskiten också.
 
 
Ebba Grön...
Vad ska du bli när du blir stor?
Lite så eller?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0