Liten uppdatering om senaste dagarna

 Nu är Molly hos mig igen :) Shit vad hon kan stöka till. Grejer flyger, hon har hällt ut hundens vatten och mat på golvet och hasat runt i det. Sen fick hon sitta i rullstolen för att inte kunna ta hundmaten igen, då öser hon ut grejer ur kökslådorna istället.
 
Men nu sover hon sött iaf.
 
I morgon ska vi upp till grannbyn och äta tårta. Avramlingstårta :-) Görel gick ikull med hästen i lördags när vi var ut på långtur. Pladask bara så låg dom där, på en plan grusväg? Lite senare försvann Krista, hon valde att vända och springa hem, fast hennes hemväg blev längre än vår eftersom vi faktiskt var på väg hemåt, men det hade inte Krista insett. Åh Vega fick jag hoppa av många gånger för att ens få henne att gå, för hon ville ju till mamma som tokade sig och travade fram och tillbaka många gånger innan hon försvann helt. Jag och Vega red 2 mil, Krista måste ha gått betydligt längre.
 
Idag longerade jag Krista bara några varv i skritt och trav för att se att hon såg okej ut. Vega longerade jag i djupsnön i gräshagen, så hon fick jobba lite mera än Krista.
 
I morgon är det teori på ridklubben, funderar på att ha med mig Molly, för mamma ska ut och jobba och kan inte vara barnvakt. Daniel var barnvakt förrförra veckan, men det blir så mycket extra bilåkande att köra dit henne. Troligen sover vi där efteråt iaf. Sen är det bad på habiliteringen på onsdag morgon. Full fart. Hur tror ni jag skulle ha tid att jobba? Haha!
 
Dessutom vill jag börja kika på om jag ska sätta nå frön.. Satte lite ruccola och nån mer sallad i en butt igår kväll, men det kan man ju odla inne året om om jag inte har helt fel. Helst vill jag även sätta igång och gräva land.. Men ehm det är ju aningen för mycket vinter fortfarande. Snöar typ varje dag nu ju.
 
I dag när jag kom ut till hönsen så höll tuppen på och gick på en av dom vita hönorna. Trodde han försökte ligga, men han höll på och hackade henne i nacken, så hon blödde ju t.o.m. Så hon och hennes vita kompis fick flytta ut i ladugården så hon får slippa den elakingen. Hoppas han lugnar ner sig när han blir lite äldre. Nån av dom som är födda i augusti har börjat lägga ägg också, troligen den lilla bruna.
 
 
Molly har även fått en ny mössa.
 
 
Skulle vilja ta en dusch, men mitt avlopp i duschen har fryst, så jag får väl vänta med det till i morgon hos Daniel? Eller? Badbalja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0