Doris

Doris är på djursjukhuset i Strömsholm. Hon blev påkörd i söndags kväll. Trodde först att det inte var så farligt, men när vi kom in märkte jag att hon hade en stor svullnad på bogen/halsen, och så hade hon blivit halt. Märktes att hon hade ont och ville helst bara ligga ner. Så efter lite ringande till närmsta djursjukhus och till Falun så fattade jag ju att det var sent så det närmsta öppna var Strömsholm, så ringde dit och åkte in. Fick väcka och klä på Molly och åka iväg. Doris fick åka fram så jag kunde hålla koll på henne.
 
Hon blev undersökt och fick smärtlindring innan hon blev inlagd. Diskussioner om blodtransfusioner och eventuell operation som skulle kunna gå på 30-40 tusen.
 
På hemvägen lyckas vi köra på ett rådjur, som dog typ en minut efter att jag hittade det i diket. Tur att det slapp ligga och plågas. Ringa polisen och försöka ta reda på var vi är så nån kan åka och ta reda på den fina råbocken.
 
Djursjukhuset ringer mitt på dagen varje dag och berättar hur läget är. Ingen opertion har gjorts, men blodvärdet sjunker lite, så dom ville röntga lungorna och hålla koll på blodvärdet ett dygn till. I morgon hämtar jag henne oavsett, för jag har inte råd att ha henne där så mycket mer, 26-27 tusen nånting i morgon, försäkringen bör täcka 25. Snacka om att mina hundar använder försäkringarna.. Lajka fick jag betala 16 tusen själv. Doris i julas fick jag betala 5000 själv och nu blir det ju också några tusen.
 
Det är tråkigt att det ska behöva handla om pengar när det gäller sjukhusvård.
 
Troligen får vi även åka in och kolla upp blodvärdet en extra gång i typ Ludvika efter en vecka eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0