Spelmansstämma

Nästa lördag ska vi ha spelmansstämma här, eller musikträff, vi är inte riktigt på det klara vad det är vi ska anordna, haha.
 
Så onsdag och torsdag har det flyttats saker och grejats. Tömde hönsens gamla bostad så det fick bli förråd igen. Eftersom halmen där var så pass ren fick jag mocka åt getterna och använda hönsen lätt begagnade halm till getterna. Mockat ut lösdriften åt hästarna, hästarna som betat i grannbyn ett tag, men nu är dom på Hea och betar. Erik och Elin kom och hämtade dom i Onsdags så Krista skulle slippa gå själv för Livi har blivit såld och flyttat.
 
Farsan klippte allt gräs igår, t.o.m. nere i hästhagen, där vi ska ha parkering. Super bra för gräset där att bli klippt också för hästarnas skull.
 
Det har varit så varmt, även om vi jobbat hårt har vi haft mycket raster i skuggan också. Och Erik och Elin hade med sig jordgubbar så vi åt jordgubbar med grädde på logen, då var Molly också med oss. Och Molly övar fäör fullt med att stå och gå. Och har inskolats på dagis, sista inskolningsdagen idag, nästa vecka börjar Mathias jobba så Molly går på dagis måndag och tisdag, sen får hon komma till mig och jag är ledig hela nästa vecka.
 
Men nu ska jag blunda och vila lite. Ska jobba natt 3 nätter på raken nu.
 
Ja just ja, Daniel satte upp strålkastare på skullen igår också :) Perfekt, nu ska jag bara skaffa skarvsladdar till dom! Sen kan folket komma oavsett väder och mörka nätter. Fast så mörkt är det ju inte än. Men dom blir bra även i framtiden.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dan Jaans

Berätta mer om musikfestivalen

Svar: På lördag kl 18, vi tjuvstartar Söderbärke möljan. Eftersom det är Först gången har vi ingen riktig koll på hur det blir. Spelmansstämma tror jag att det kommer likna mest.
Lisa

2015-07-07 @ 20:50:45
URL: http://riktigatomater.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0