Midsommar

Sovit på jobbet i natt. Drack en kopp te innan jag åkte hem 07:30. Magknipen kom på vägen hem och jag har fortfarande ont, jäkligt tur att jag har toa inomhus nu för tiden. Ruskväder ute ju. Min egentliga plan idag var att släppa ut djuren( dom är kvar inne) och kanske rida en sväng. Inget av det har blivit av än.
 
Igår vaknade jag hos Daniel. Så jag var kvar där till 11-12 innan jag åkte hem. Rände runt och pysslade med lilla flyttbara beteshagen åt Vega, råkade släppa ut henne, satte ut en tomatplanta, pysslade om andra plantor, fixade med djuren och mockade ut i båda getbåsen. Det blev inte så bra att ha getter i ena hästspiltan eftersom det är trägolv där, nerpissat trägolv är inte mysigt. Helst vill jag få till en hage åt getterna med ett vindskydd åt dem, för nu skulle dom absolut kunna gå ute dygnet runt. Då skulle jag slippa mockningen.
 
Ska ta träckprov på getterna först och främst. Amanda har hittat att någon av deras från samma ställe som mina har stora leverflundran. En hemsk parasit som borrar sig igenom levern och äter och även suger blod i gallgångarna. Den parasiter är vanligare på nöt och får i Sverige, men den kan även angripa hästar och människor, så jag hoppas innerligt att dom inte har den!!! Men med min tur här i livet så har dom den troligen. Sen borde man väl avmaska och sedan flytta dem till en hage med så lite spillning som möjligt i, getterna går ju lösa nu så det kan ju finnas bajs lite vart som helst.
 
Senare idag ska jag åka till Solvarbo, Daniel är där hos några vänner, tror dom är ganska många där, bland annat hans ett ex, så det känns ju lite pirrigt med folk jag aldrig träffat, jag är ju blyg. För mig blir det nyktert för i morgon börjar jag jobba kl 7.
 
Uj uj, måste nog springa på toa igen nu :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0