Min dag

Det blev inget besök av Daniel och hans Molly, även han blev förkyld. Och min Molly har smittat sin pappa, så det sprider sig ;-)
 
Idag jobbade jag 11-17, egentligen ett ganska kort pass, men jag känner mig fortfarande uppe i varv och superstressad. Hämtade Molly och fick en bulle. Åkte hem och vattnade hästarna efter vägen och hemma tog jag och rev ogräs och grävde upp morotslandet som det växt allt utom morötter i. Frågan är om jag ska så nya morötter? Eller slänga ner sättlök där? Köpte sättlök på extrapris, kan ju bero på att det är lite sent på säsongen. Men eftersom jag knappast tror att så många rödlökar tagit sig och getterna och hästarna har mosat purjolöken så hade ju lite egen gul lök varit fint, annars kommer skörden i lökväg enbart bestå av vitlök. Tror inte att palsternackorna heller har tagit sig, fast dom vet jag ju inte riktigt hur dom ser ut i bladet i början heller, började rensa där, men blev lite osäker på några söta små blad där, så jag ska kolla upp det där lite innan jag sliter mer.
 
Det går dåligt med odlingarna, getterna har ätit på typ allt utompotatisblasten och myntan. Nåt kryp verkar äta rucola och broccoli, det är en massa små hål i bladen. Vad ska man göra åt det? Aska? Nån luktade kryddväxt?
 
Fick iväg träckprov från getterna idag iaf. Karin bajsade ganska direkt efter att jag släppte ut dom i morse. Stina däremot verkade hålla igen, så jag gick ut med Molly senare och väntade, väntade och höll nästan på att ge upp, men då kom det!! YES!!! Att man kan bli så glad av att nån bajsar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0