Schema

Schemat var ändrat en hel del. Det såg bättre ut nu, förutom sista veckan på semesterperioden, då har jag 65 timmar dagtid och är bara ledig en dag på hela veckan, börjar 7 el 8 och slutar 18, 20 eller 22. Ska jobba 8-22 två dagar på raken, jag kommer dö. För det första tar det en halvtimme att åka, sedan ska djuren ha massor med mat både morgon och kväll och på två dagar måste man ju fylla på vatten också, vilket tar lite extra tid(som snabbast tar allt en halvtimme). Borde fixa nån lösning så att getter och höns kan gå ute även när jag jobbar, nu går dom bara ute när jag är hemma eller när jag är borta så kort tid att jag kan ha hundarna ute på lina medans jag gör nåt ärende.

Om jag är snabb störtar jag i säng kl 23, då gäller jag att somna snabbt och vara mätt och ha frukosten planerad. Upp senast kl 7 Kasta åt djuren mat som ska vara förberedd kvällen innan och dra till jobbet igen. Om jag lyckas tvärslockna kan jag få 8 timmar... vilket är 2 timmar för lite för mig. Jobbar jag in rasten kanske jag kan få sluta tidigare, beror ju på när den som ska ha natten kommer.

Kommer även jobba en hel del nätter, det är vaken natt. Får se hur det ska gå, vet ju inte riktigt vad som ska göras då och det beror väl mycket på vilka gäster som är där. Jag hoppas ju självklart på lugna nätter, så jag kan glo på dålig tv och dricka te natten lång typ... Ha med datorn och bli farmvilleberoende igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0