Ny soffa!

Igår köpte jag en soffa. En tjej hade lagt ut den på facebook i en köp och säljsida och jag såg den av en slump och den hade rätt mått för att få plats uppe på hallen!! Så jag lånade umesläpet som faktiskt är besiktat och köpte den. Fick hjälp att lasta in den av dom jag köpte den hos och fick med mig Tomas hem så vi bar in den och såhär snyggt blev det hos mig!!
 
Sen skjutsade jag hem Tomas igen, lämnade släpet på Hea och sedan åkte jag och Molly och sov hos Daniel och Molly. Han hade tagit ut barnledighet idag så dom var lediga idag, men trots det så väckte min Molly allihopa kl 6, rackarns vintertid tror jag vi kan skylla på och att Uppsalaresorna tvingat upp oss tidigt. Men trevligt att få äta frukost allihopa och att ingen behövde stressa iväg på nåt.
 
I eftermiddag och ikväll har jag och Molly testat soffan. Vi har fikat och Molly har spillt lite läsk och smulat kex i den redan. Jag vill ju helst att den får vara hyfsat fräsch ett tag till, snälla.
 
I morgon har jag lovat Sandra att vi ska rida. Sedan är vi bjudna till Daniel på middag också. Hans mamma och Leffe kom dit ikväll, så jag hoppas dom är kvar i morgon också, trevligt liksom..
 
Så i morgon blir det till att sköta djuren här på förmiddagen, sen åka till Hea och jag hoppas mamma kan passa Molly så vi kan rida en sväng, annars får jag väl ta med barnvagnen och gå en promenad på Hea med nån av hästarna. Det ordnar sig på nåt sätt. Man behöver komma ut och rida lite faktiskt, jag har smått abstinens av att bara rida lektion en gång i veckan och så nån enstaka gång skritta ut med Krista eller Vega.
 
Sandra kom förresten hem från Barcelona igår eller idag? Lite dålig koll... ja. Hon bara flänger runt. Och jag drömmer mardrömmar om att hon är död och sånt. Tycker systern kan hålla sig på hemmaplan och rida pållar med mig iaf två gånger i veckan.
 
Nu är det sovdags för länge sedan. God natt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0