Räven

Nu har även jag fått se räven. Kairo skällde ute på linan och jag tyckte jag hörde hönskackel. Doris körde igång i fönstret ochjag tittade ut, då stod den nedanför ladugården i hästhagen och kollade in hönsen. Jag och Doris rusade ut och förde liv, Doris rusade och letade medans jag stängde i hönsen, som gärna gick trots att det är mitt på dagen. Sedan släppte jag även Kairo, och han rusade iväg och letade han också. Men han kommer inte in i hästhagen, han vet att strömmen är på. Doris kommer under även understa tråden fast att den är väldigt låg nu för tiden. Räven kommer antagligen också under nånstans eftersom den var i hagen.
 
Ska gå ut och mjölka om en stund. Ta en dusch och käka lite. Blir ingen ridning för mig idag, Svampinfektion!!! Så jävla tråkigt, jag blir ju förlamad, bara att gå är obehagligt. Fast springa efter räven klarade jag ju, så om det handlar om liv och död glömmer jag bort det. Så i veckan blir det inte mycket aktivitet :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0