Uppsala

 
I veckan var vi i Uppsala med Molly. På tisdagen på regionshabiliteringen var jag och Molly, vi träffade dietist, sjukgymnast och arbetsterapeut. Det gick så pass snabbt och smidigt att sista tiden som var satt kl 14 blev kl 12 istället. Så vid 13 rullade vi hemåt igen. Hann hem och fixa lite lätt käk, ta hand om djuren och sedan fick Molly åka till Mathias och jag åkte på ridlektion och kunde sova hos Daniel. Just ja Kairo var ju borta när jag skulle åka på ridningen så mamma ställde upp och åkte hem till mig och var hundvakt, Kairo hade mött henne när hon svängde in på gården, så långt borta var han. Men mamma sov kvar och stannade ett tag på onsdagen också. För vi var till Uppsala även på onsdagen. Då följde även Mathias med, och så skönt att vara två och inte behöva göra allt själv. Då var vi på sjukhuset och träffade andningssjukgymnast, ögon undersökning, EKG och ultraljud på hjärtat och så lite prat och undersäkning av läkare och så stack dom i fingret och tog lite blodprover. Molly var så duktig båda dagarna och inte nå blyg alls, men dom som har med barnen att göra här tar henne på ett bra sätt också så dom är roliga för henne och inte så skrämmande. Mathias lekte med en handdocka i form av en drake när dom stack i fingret så inte ens då blev hon ledsen. Just den grejen hade nog varit omöjlig om jag varit själv. Hon satt i mitt knä för tryggheten och han lekte med henne. Och arbetsterapeuten och läkarna fick se att Molly nu kan gå utan att nån håller i henne också. Hon har blivit jätte duktig!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0