Fel jobb

Oj. Blev ett litet, ganska stort missförstånd.  Trodde jag skulle jobba på kortis i morse ju. Så när jag precis hade hämtat nyckel och kommit in på jobbet och stod och funderade på vad som skulle göras där, ingen lapp var lämnad... Så ringer Pernilla från ridklubben och undrar varför inte jag är där? Haha, jag åkte till fel jobb!! 
 
Jobbade med två andra tjejer idag. Trevligt. Å skönt att få göra sånt man kan, även om vissa rutiner hunnit ändras sedan sist. Mocka, väga hö, sopa, kratta, fika och prata med andra människor. Hundarna fick busa runt i ridhuset medan vi krattade där, Kairo rejsade som tusan.  
 
Molly hade varit på utflykt i skogen på dagis. Eftermiddagen tillbringade vi på Hea. Erik, Elin och wilma kom också dit. Fick i sista stund tag i Fia som barnvakt.  Ridlektion på Matrix, stor häst, stort steg, lite seg men snäll häst.  Svår att få att gå i form, bara små tendenser på slutet av lektionen.  
 
Erik och Elin kom också till ridklubben,  hade hunnit bli för sent för dom att hämta Pinnen och Hot Hot i Gulleråsen. Så i efterhand kunde dom ju ha varit barnvakt. Molly var väldigt mammig och ville inte alls vara med Fia när jag borstade och sadlade Matrix, hon grät och ville bara vara med mig. Känns jobbigt när det blir så. Men hon hade slutat när dom gjorde annat när jag gick ut och red. 
 
I morgon är det bad på habiliteringen.  Hoppade över att duscha ikväll, blev så sent att åka hem och mata höns och mjölka Karin. Så i morgon blicken skönt med både dusch och varmt bad i bassängen!  Kanske löser upp all lort från sommaren ;-)
 
Ska försöka få med tvätt och låna Mathias maskin en vända också.  Och efter badet nån gång ta en fika med Tomas. Det blir nog bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0