Min dag

Idag har vi varit på möte på dagis med habiliteringen. Hon ska få dit rullatorn i fall hon vill gå självständigt.  Ska även ta dit en gåstol att ha ute. Men den tror jag inte på, den begränsar för mycket, kan inte komma intill det hon vill leka med tex. 
 
Sen hämtade vi hundarna som jag glömde hos mamma igår kväll.  Svängde förbi lantmanna och köpte saltstenar åt hästarna och en ryktsten, såg styngflugeägg på Pyrets ben och mage någon dag och hoppas att kunna ta bort såna med ryktstenen. 
 
Det har regnat hela dagen. Har bara matat djuren och mjölkat Karin och diskat ingen lust att göra nånting. Ätit ravioli, enklast möjligt. Kan iaf äta lite bättre nu, men vill hålla det på en ganska låg nivå ändå. Det positiva med att äta dåligt när man mår dåligt är att man tappar vikt. Väger nånstans under 60 nu, kanske 59? Fått hem två par nya byxor från Haléns. Ena paret är 38 och någorlunda rymliga. Det andra paret är i storlek 36 och perfekt just nu, men tänk om jag går upp lite igen? Det var ju dom jag spanade in och verkligen ville ha! Sen räcker jag som jag gjort tidigare..  Nä jag ska ju inte gå upp i vikt. Köpte snygga brallor efter jag hade kört tidningar som blev för små sen.  Så borde jag skicka in dem och få en storlek större? Krångla och hålla på? Då kan jag iofs skicka tillbaka klänningen som jag troligen inte kommer använda,  turkos... Hur tänkte jag? Åh. 
 
Dessutom har jag lyckats tappa bort arbetsgivarintyget jag fick hem någon dag. Det skulle ju in till a-kassan.  Hur kunde det bara försvinna?  
 
I morgon tänkte Sten-Olof komma hit och vi ska skrapa fönster på övervåningen och måla dom nedre en andra gång.  Jävligt bra att han vill hjälpa till,  skulle nog inte blivit gjort annars, jag är inte särskilt bra på att få saker gjorda, särskilt sånt jag inte gjort förut och känner mig osäker på hur man ska göra.  Behöver nog skaffa mer kitt tills i morgon. Det blir inte särskilt snyggt gjort, men det blir gjort och det borde vara det viktigaste.  
 
Kanske borde väcka Molly. Hon har snart sovit middag i 3 timmar. Men är man lite krasslig kanske det behövdes.  Upp och äta lite och kolla på bolibompa,  det gillar hon. 
 
Molly har varit sjuk och är fortfarande lite rosslig, nu har jag fått ont i halsen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0