Tofu

SKullelaga mat idag och såg en massa inspirerande recept på linsgrytor och nån med tofu i. Kom på att jag hade ju tofu i kylen. Men när jag öppnade den och skar upp den luktade den jäst, riktigt mycket. Googlade och frågade på facebook och det verkade som att den inte borde lukta så. Så bort med den och börja om. NU är mina linsgryta snart klar iaf, bara morotsbitarna sominte mjuknat tillräckligt. Tänkte klämma i lite tomatpuré där, men den sa pys och luktade vin så den var också dålig, klämde ut en rejäl klick ifall den skulle vara mer okej längre in, men nä blä på den, fick duga med ketchup, den var iaf ny och öppnad i förrgår. 
 
Tror Mattis skulle komma ut hit om ett tag. Vi har lite bilgrejs på gång. Jag råkade köpa hans 945a, och dom lovade att fixa vissa saker. Egentligen drar den ju mer än vad jag vill att enbil ska göra, såjag är lite osäker på det hela. Om jag ångrar mig tänkte dom sälja den på annons så jag har ju möjlighet att backa ur än. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0