Pumpat

Vaknade till strax före klockan 3 och passade på att pumpa. 
 
Jag har haft väldigt ont efter operationen. Eftersom jag har dystrofia myotonika så har vi tagit det lite försiktigt med morfinet. Men provade halv dos två gånger i går. Och det gör större nytta än allt annat. 
 
Bäbis ligger i respirator. Orkade inte andas tillräckligt för att syresätts sig. Läkarna har förklarat att det kan vara lite trångt igenom lungorna i början plus att ductus fortfarande är öppen så en hel del blod tar den genvägen och går alltså inte förbi lungorna och syresätts. 
 
Hade verkligen hoppats slippa respirator när jag fick gå så pass länge jämfört med Molly. Blev 36+6 nu för läkarna ville snitta så pass tidigt. Jag hade gärna väntat lite till, men dom var kanske rädda att det skulle sätta i gång nåt innan och då var risken för blödning ordentlig. 
 
Nu blödde jag väldigt mycket under operationen, nästan 3 liter så jag fick två påsar blod och en påse plasma och ligger fortfarande en aning lågt i blodvärde,  ca 104 igår.
 
Skulle vilja titta till bäbis, och fast vi ligger i rummet bredvid så klarar jag nog inte av det. Var upp och stod bredvid sängen två gånger igår, har ett handfat precis bredvid så jag kunde tvätta av mig lite och borsta tänderna. Men det gör så sjukt ont. Så mycket ondare än förra gången. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0