Min viktnedgång

Jag äter samma mat som familjen, äter godis och chips ibland (men med måtta). Enda skillnaden är att jag äter mer grönsaker och mindre mat och tar inte mer bara för att det var gott. På kvällen kan jag ta en smörgås och inte 4 som jag kanske gjorde förut, för att jag egentligen var trött inte hungrig.

Räknar kalorier. Men kommer kunna sluta när jag når min målvikt. Dessutom räknar jag efter att jag har ätit. Så jag tror jag har ganska bra koll på hur mycket jag kan ta. 

Jag har börjat jogga 3 dagar i veckan, med målet att kunna jogga 5 km utan att gå. Gjorde 5 km på 36 min idag, hittar jag nån väg utan uppförsbackar fixar jag det nog nu.

Gått ner 5 kilo sedan mitten på augusti och 7 cm i midjan. Ska ner lite till.

Började jogga den 19e augusti och började räkna kalorier 1a september.

Är mest förvånad över hur enkelt det är. Och blir fördomsfull över hur folk kan låta det gå så långt? 40 kilos övervikt m.m. Om man inte har nån mysko sjukdom är det väl bara att ta tag i det innan det gått så långt? Jag var på gränsen till övervikt enligt bmi, som är ett dåligt mått.. Jag har lite muskler och hade mycket fett. Borde väl egentligen träna lite styrka också, men det är mycket med träningen ändå. Kör ibland med Sofia på SVT play men borde väl göra det varannan dag.

Åh jag är hyfsat stolt över att jag både i måndags och igår kväll trotsat mörkret och gått en hyfsat lång (3-4 km) promenad med Doris. Visserligen har jag en bra pannlampa, men det brukar jag inte våga. I måndags gick jag efter stora vägen för efter ett tag där kommer det gatubelysning. Igår gick jag efter en grusväg som går ut till stora vägen men det blidde bara en gatulampa på den promenaden.

Ville åka till hästarna idag. Men har varit för seg. Kom på kl 13:30 att jag missat ta medicin. Så tog en halv tablett då, känns inte nånting. Men vågar inte ta mer för då kan jag väl inte sova ikväll.

Nu Sk jag gå och koka potatis! ❤️


Kommentarer
Postat av: NicoleBuh

AllExpress Endless coupons, discounts, promotions and flash deals. Competitive Prices On More Than 100 Million Items. Check Out All Deals on AllExpress. 24*7 Customer care. Buyer's Protection. Free Shipping Worldwide. Secure Payment Method.


[url=https://bit.ly/3cpTG0U]fast. Major appliances .constantly[/url]
[url=https://bit.ly/3cpTG0U]very fast. Servers . to any place[/url]
[url=https://bit.ly/3v3EZXR]very fast. Men's shoes .Anytime[/url]
[url=https://bit.ly/35c29AV]Unique products. Accessories for production of a beads and jewelry .to order[/url]
[url=https://torgovaya.xyz/ali]fast. Women's shoes . to any place[/url]




@a

2021-06-15 @ 10:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0